סביבה תומכת להצלחה

לפני כשבועיים השתתפתי בכנס פוריות בבית חולים הדסה עין כרם. ישבו שם רופאים, פסיכולוגים וכמובן מטופלים שרצו לשמוע על הטכנולוגיה החדשה ועל האפשרויות השונות שיכולים לקרב אותם אל עבר ההורות.
"כל מה שאני רוצה זה ילד" אמרה אחת המשתתפות לחברתה בתור לקפה בהפסקה. "לא אכפת לי כמה זה יעלה לי בבריאות ובכסף אני רוצה להצליח".

כמי שמלווה זוגות ונשים שנים רבות, עמדתי בצד והרגשתי שזה מסכם את כל המסע. בין אם עוברים את המסע בזוג שחרב עליו עולמו, בין אם עוברים את המסע לבד עם תרומה מזרע של תורם לא ידוע, בין אם עוברים את המסע בזוג חד מיני שרוצה לממש את ההורות למרות כל המכשולים, בין אם האפשרות היחידה היא על ידי תרומת ביצית, זרע או פונדקאות, כולם רוצים את אותו הדבר, כולם רוצים להוסיף שם בספח תעודת הזהות, כולם רוצים לממש את זכות ההורות!

אני מבינה כרגע מה מאחד את כל אותם אנשים, הכמיהה לילד! אבל המרכיב השונה בין כולם זאת הדרך שהזוג בוחר עד ההצלחה.

ישנם זוגות אשר מעדיפים להסתגר בביתם ולהשאיר את החוויה פרטית מאוד, סודית מאוד ואישית מאוד. בדרך הזאת הזוג מסתמך בעיקר על מה שהרופא אומר וממליץ. בדרך הזאת, אותו זוג, נקרא לו "שומרי הסוד" מקבל שקט מהדודה מנתניה שאינה שואלת שאלות, הוא אינו מופגז אינפורמציה כי הוא מסתמך רק על מה שהרופא אומר. אך הזוג הזה מפסיד תמיכה סביבתית, אוזן קשבת, חיבוק, הבנה, רצון של העולם לעזור ובעיקר ניסיון שקיים אצל אנשים שחוו טיפולי פוריות.
לשומרי הסוד העולם מאוד מצומצם, והם משקיעים המון אנרגיות בסוד במקום בטיפול ובזוגיות. הם מבודדים, בודדים, ולעיתים לא מצליחים להכיל אחד את השני כמו שמגיע להם לאורך זמן.

לצד שומרי הסוד יש את מפיצי המידע. הזוג הזה בוחר לשתף את כל העולם, לחשוף את בעיותיו הבריאותיות לכל אדם, זהו זוג שלא מתבייש ורוצה להיות מוצף באינפורמציה. לזוג הזה יש הרבה תמיכה, יש לו תחושה של שליטה (אבל רק תחושה) ויש לו הכלה סביבתית שזה מאוד חשוב, אבל מה שאין לו זו דרך אחת להצלחה – כל אחד מספר מניסיונותיו ומבלבל את הזוג שלנו, הם מוצפים באינפורמציה שיכולה לחנוק אותם, ולעיתים יכולה להיות מוטעית מה שמגביר את תחושת החרדה והלחץ.
המקשקשים מרגישים חוסר ביטחון גם אם הוא אינו גלוי מכיוון שהם כבר לא מאמינים לאף אחד ולא סומכים על אף אחד בעיקר בגלל הסיפורים הסותרים. המקשקשים ימצאו עצמם מתרחקים מהר מאוד מהסביבה על מנת לא לשמוע אף אחד יותר.

אז מה עושים? שמים גבולות!

כמו בכל דבר בעולם, גם ובעיקר בטיפולי פוריות מינון הוא המושג הנכון.

לא נכון להוציא המון אנרגיות על בושה ולכן לשמור את טיפולי הפוריות בסוד בדיוק כמו שלא נכון לספר לכל מי שקיים בעולמנו ולתת לו לבלבל אותנו.

כשאתם מבינים שעולמכם הולך להשתנות עקב טיפולי פוריות, תרימו דגל, תסתכלו סביבכם על האנשים שנמצאים שם בחיי היום יום שלכם, בין אם משפחה, חברים, עמיתים לעבודה, שכנים, אחים. תבחנו מה יקרה לכל אדם ואדם ברגע שתספרו לו, האם הוא ייתן לכם תמיכה? האם הוא יהיה שם כאוזן קשבת? האם הוא ידע להקשיב ברגעים הקשים? האם הוא יגלה לאנשים אחרים בסביבתו? האם הוא ייתן לכם להרגיש נחותים ומסכנים? האם הוא ידע לרומם את רוחכם בימים קשים?

כאשר תבחנו את כל האנשים סביבכם, תדעו לבחור את החמישה הנכונים עבורכם שיהיו מקור תמיכה, הקשבה והעצמה.

טיפולי פוריות דורשים מאיתנו המון דברים, בין היתר כוחות וסבלנות, תאפשרו לאנשים סביבכם להיות המקור להצלחה שלכם.

שתפי:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

פוסטים קשורים

אנדומטריוזיס, המחלה השקטה

אם טיפולי פוריות היא המגפה השקטה, אנדומטריוזיס היא המחלה השקטה! היא הגיעה אלי לקליניקה בגיל 32 כמה שבועות לאחר שמונח אנדומטריוזיס נאמר לה באופן אקראי

קרא עוד  arrow

אנדומטריוזיס, המחלה השקטה

אם טיפולי פוריות היא המגפה השקטה, אנדומטריוזיס היא המחלה השקטה! היא הגיעה אלי לקליניקה בגיל 32 כמה שבועות לאחר שמונח אנדומטריוזיס נאמר לה באופן אקראי

קרא עוד  arrow